Bu Blogda Ara

16 Eylül 2012 Pazar

DERİ ...!

DERİ 
NEDİR..?

Bu sorunun cevabını  klasik formatta her blogda bulabilmeniz gayet mümkündür. bknz:

DERİ veya CİLT insanlar ve hayvanların vücutlarını kaplayan en üst katman olup, altında barındırdığı kas ve organları koruyan ve doku tabakalarından oluşan bir örtü sistemi organıdır. Ham deri; yüzülerek elde edildikten sonra salamura işlemlerinden başka bir işlem görmemiş derilere verilen addır.

Özellik ve Faydaları

  • Yumuşak,dayanıklı ve bozulmaz.
  • Az da olsa esneme özelliğine sahiptir.
  • Nefes alabildiği için teni sıcak ve serin tutabilir.
  • Çabuk yırtılma ve kopma yapmaz.
  • Nemi emdiği için tende koku oluşmasını önlemeye yardımcı olur.
  • Doğal olduğu için sağlıklıdır.
Günümüzde Moda furyasına bakacak olursak deri ve mamulleri 2'ye ayrılır;

  1. Egzotik bir canlıdan onu  koruyan kıymetli varlığını,başka bir canlının banka kasasını doldurmak için almak
  2. İhtiyaç doğrultusunda eti için kesilen hayvanların öldükten sonra onu artık koruyamayacak kıymetli varlığını almak...


Minareyi çaldın kılıf uyduruyorsun diyebilirsinizz... Sizin fikriniz pek tabi..! Fakat ben böyle düşünüyorum katılan katılır katılmayanın paşa keyfi bilir ...

Ben deriye aşık ve dericilik okumuş biri olarak ki.. Hayvan Aşığı biriyim..Bu ne yaman çelişki dedin sankiii..!! 
Duydum,duydum merak etme... Sabret ve okumaya devam et...

Her işin bir usulü bir adabı vardır. Bu muhakkak... Egomanyağı olmuş insanların kişisel haz tatminlerini karşılayabilsinler diye Kürkü ve Derisi için hiçbir canlı Ölümü haketmez..Bunu hak görenede o işten hayır gelmezz..

Demem o kii ben Egzotik hayvanların ticari rant için öldürülmesine, zulüm görmesine bu rantı sağlayan suça, suça ortak olan hiç kimseye de eyvallah diyemem...!

Ama hem et tüketim sonra da Vay ben  ineklerin,koyunların derisinden bir şey kullanmam diyene de tek diyeceğim senin o burger da mac de yediğin hamburgeler de ağaçtan toplanıyordu tabii..!! Ayrıca bende hamsi yemem sizde milyonlarca hamsiyi mideye indiriyorsunuz..!! buna da ben mi vahşet diyeyim..

Vejeteryanlara sözüm yok onlar hiç bir eti yemiyorlar zaten...

Lakin eti için kesilmiş hayvanların, ki ülkemizi baz alacak olursak son istatistikler(TÜİK) bize Türkiye genelinde SADECE kesilen koyun için; aşağıdaki verileri vermekte.



2009 da sadece  3.997.348 koyunun derisini çöplüğe atsanız değerlendirmek yerine; bir leşin çürüyüp yok olma süresi 10-20 gün arası ise her gün atılan derilerin yığınlaşıp hastalık üretmeye başlaması sizin için daha ideal olacak sanırım.Salgınlar birbirini kovalar.. Sonrada çevre kirleniyor '' Çözüm! ''denir.. Çok az şey var ya memlekette..Bir de o eklenirdi  ne olacak kii...Ama söylüyorumölü olan herşeyin derisi benimdir...bu da net yanii)

Lakin şu bir gerçektir...İlerleyen teknoloji ile ister Suni(sahte deri) kullanırsınız isterseniz de eti için öldürülen hayvanın dersine Egzotik hayvan derilerinin Baskılarını yapar o hayvanları da bi rahat bırakırsınızz...!! 

Her haltı bulan insanım bak senin bulamadığını buldum..Elini az vicdanına koyda yapıver iştee...

Deri işlemeyi ilk Türk ataların bulmuş nimetlerinden faydalanıp sonra da karalama....Hı bu arada sahte deriyi kullandıktan sonra da pişik oldum deme hava almaz;) 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder